Blog

Milyen egy angol óra?

dsc_0137A foglalkozásokon minimum három készség fejlesztésével foglalkozunk minden alkalommal, olvasás, hallgatás és beszéd – többnyire az íráskészség gyakorlása marad meg házi feladatnak. Minden alkalommal van szókincsfejlesztés és az előző órai szavak ismétlése különböző formában. Az órák nyelve angol.

Üzleti angol órák is zajlanak, ezek vagy a munkahely kérésére vagy azon esetben kerül sor, ha ezen szakterületen szeretne valaki nagyobb jártasságra szert tenni.

A leggyakrabban használt tankönyvek: New English File, Headway, Business Result, Speak Out, Lifestyle, Channel Your English és az adott nyelvvizsgára felkészítő kiadványok.

A nyelvkönyveket általában a diákoknak már meglévők közül választjuk, ha van a szintjének és céljának megfelelő.

Nyelvvizsgák közül Euroexam, TELC, Origo és Cambridge és gazdasági középfokú vizsgákra való felkészülés lehetséges a Veresi Angoldában. Nyelvvizsgaszintek: B1, B2, C1

Állás és Phd interjúkra való felkészítés is zajlik az Angoldában, mind a nyelvi, mind a tartalmi elemek áttekintésével és próbavizsgával.

Az órákat havi bérlettel lehet látogatni, a hiányzás megengedett mértéke 20 %. Tíz alkalmas bérlet vásárlása esetén az óradíjakból 10% kedvezmény jár. Hiányzás esetén az óra előtt minimum 24 h-val elküldött üzenet esetén lehet az órát díjmentesen törölni.

Óratípus Díjazás
60 perces óra 4 000 Ft
90 perces óra 6 000 Ft
Advertisements

Fejlesszem vagy ne fejlesszem II.

Korábbi gondolkodásom oda vezetett, hogy a fejlesztés minősége a fontos és nem a megléte vagy mennyisége. A magánóvodák sok esetben úgy próbálják vonzóvá tenni magukat, hogy a fejlesztő foglalkozások gazdag csokrát kínálják az odajárni kívánóknak, vagyis szüleiknek. Sajnos a kínálat végigolvastán az egyszeri szülő, így jómagam sem, képes azt megállapítani, hogy minőségi – azaz évek alatt bizonyítottan nem ártónak bizonyult, de fejlesztőnek és hasznosnak elkönyvelhető termékről van-e szó a palettán, a kivitelezés hiteles és hozzáértő-e, rá merném -e bízni a gyerekemet illetve nemcsak a divathullám által felkapott kérészéletű, ámbár nem túl értékes foglalkozással állunk -e szemben. És a legtöbb esetben még az sem segítene dönteni, ha a szülő is beülne az adott foglalkozásra, hiszen nem lehet egyszerre szakértője a sós levegős inhalálásnak , a játékos vízhez szoktatásnak, a néptánc oktatásnak és az ovis angol tanításnak. Így nem marad más, mint a régi, jól bevált márkanevek megvásárlása, amelyek sok esetben a bennük felhalmozott szellemi tőke miatt már egyáltalán nem olcsó kategóriásak. Így marad az okos szelektálás fontossági sorrend alapján, az mindig beválik, úgyhogy itt is kövessük. Egy-két dolognál többre nem biztos, hogy van értelme koncentrálni. Igazán jók pedig csak abban válhatunk, amiben értőn s gondolkodón elmélyedünk.

Így hát ezért , s nem másért – nem mert a gyereket túlterhelnénk a sok infoval érdemes pár fontosnak tartott dolgot kiválasztani és ott a minőségi fejlesztésre költeni. A pár  év angliai munka után hazatérő óvónő, aki kétnyelvű oviban 1-2 foglalkozást majd angolul vezet nem gondolom, hogy ugyanazt nyújtja, mint a 30 év nyelvészeti, fejlesztési stb kutatásaira alapozott módszertan és eszközarzenál a Helen Doronnál.
Igaz, talán nem is árt, ha jól csinálja az óvónő.

A gyermeki agy túlterhelése véleményem szerint nem létezik. A gyerek még ösztönösen jól reagál, ha nem éhes- nem eszik, ha éhes -eszik. Ha akar figyel és tanul, ha nem akar, mert nem tud, nem bír, mert fáradt, akkor nem fogadja be az információt. Falra hányjuk neki a borsót. Így ettől nem tartanék, és ezért is osztanám be az idejét jól.

Az érme másik oldala viszont az, hogy ha igazán szeretnénk, hogy valamit megjegyezzen, akkor lehet, hogy azt milliószor az eszébe kell vésnünk, jó alaposan meg kell érte dolgoznunk. De az is lehet, hogy már elsőre örökre megjegyzi.

Legközelebb arról gondolkodom, hogy mikor elég fejlett a gyerek ahhoz, hogy fejleszteni kezdjük.learning-422692_1920

Fejlesszem vagy ne fejlesszem?

Miután megszületett a fiunk jó sokáig abban a hitben éltem, hogy legjobb a gyereket, mint a fűsarjat a maga szabad akarata szerint, a saját ritmusában, természetes közegében növekedni, fejlődni hagyni. Hadd fedezze fel a világot úgy és olyan tempóban, ahogy akarja. Mindez abban teljesedett is, hogy Waldorf Óvodába iratkoztunk be, legyen a természetes környezet a maga érintetlenségében úgy elérhető számára, ahogyan sehol máshol. Majd ehhez idomulva olyan munkát kerestem, ahová vihetem magammal vagy amellett is el tudom végezni, hogy délben elhozom őt az óvodából. Így jutottam el a Helen Doron tanárképzéshez, ami elég sokban megváltoztatta az életemet abban a tekintetben is, hogy innentől a gondolataimat többet foglalkoztatta a kisgyermekkori fejlesztés, ezáltal többet tudtam meg róla, így a véleményem is nagymértékben átalakult.

A kisgyermekkori nyelvtanulás széleskörű megvetés tárgya a környezetemben, míg van egy elenyésző kisebbség, aki viszont ennek feltétlen híve. Miért vélekednek látszólag azonos háttérrel rendelkező és környezetből érkező családok ennyire másképpen a kisgyermekkori fejlesztésről? Véleményem szerint azért, amiért magam is sokáig elleneztem – az ismeretek hiánya vagy mindössze felületes információkhoz való hozzáférés miatt azt hisszük/hiszik, hogy a kisgyermekkori fejlesztés:

  • túlterheli a gyereket, túl sok inger éri a gyereket már babakorában (elfárad, kiszipolyozzuk az erejét, túlpörög tőle, ráér erre majd az iskolában),
  • nem elég fejlett ahhoz, hogy ilyesmivel foglalkozzon (még magyarul sem beszél, minek dobjam ki a pénzt angol foglalkozásra?)
  • túl korán kezdjük az iskolaszerű oktatást (ráérek majd akkor különórára hordani, ha iskolás lesz)
  • úgyis megtanul majd magától, ha érdekli angolul, úszni, táncolni stb (hiszen ma minden gyerek a számítógép előtt ül, nehogy már ne ragadjon rá a nyelv, én is magam jöttem rá a Balatonon, hogy kell úszni stb)

Miután ellátogattam számos óvodába irtózattal tapasztaltam, hogy két évesek 45 percen át egyhuzamban asztalnál ülve kézműveskednek, a nagycsoportosok pedig iskolai feladatlapokat töltenek ki egész évben, hogy már jó előre kiokosodjanak ahhoz, hogy iskolába kerülhessenek. Ezen benyomások alapján nem csoda, ha a fejlesztésről az iskolapadban, irányítottan, poroszos módszerrel vezetett foglalkozások jutnak a szülők eszébe, amelyre, szíve szerint, senki nem szánja idő előtt a gyerekét. Szóval nem a fejlesztés megléte vagy hiánya a fontos, hanem a minősége. Legyen játékos, mozgásos, színes, inspiráló, rövid ideig tartó etapokból álló, változatos – ezáltal vonzó. Folyt köv.

Ha nyár, akkor intenzív!

Jön a nyár, hosszabbak végre a napok – este nem olyan fárasztó már nyelvet tanulni. Le a kalappal azok előtt, akik novemberben kezdenek bele egy esti tanfolyamba, de mi most a dolog könnyebbik végét fogjuk meg, júniusban kezdünk.

  • Intenzív egyhetes nyári tanfolyamok hétköznap esténként 18-19.30 h  a Corner Clubban Veresegyházon (Mogyoródi u 6, Veresi Angolda)
    ID-100172121
  • Június 20-24
  • Július 11-15
  • Július 18-22
  • Július 25-29
  • Augusztus 15-19
  • Augusztus 22-26

Egyéni tanfolyam díja: 25 000 Ft
Csoportos tanfolyami díj : 15 000 Ft

 

 

Welcome, azaz Üdvözöllek!

Bemutatkozom, hiszen nagy valószínűséggel még sohasem találkoztunk ezelőtt. Tóth Adrien vagyok, sokféle dologgal foglalkozom jelenleg, köztük angol nyelven játszom gyerekekkel, gyakorlok fiatalokkal, társalgok kisgyerekes anyukákkal és felnőtteket tanítok. Van aki azért tanul angolul, hogy

  • a nyaralása alatt profin eligazodjon az élet dolgaiban, van,
  • akinek a munkájához kellene folyékonyabb nyelvtudás és van aki,
  • nem szeretne elfelejteni angolul, amíg otthon van a kicsivel Gyeden és van, aki
  • diplomázna, de kell hozzá egy nyelvvizsga.

Nincs két egyforma ember, akivel találkozom és mivel sok időt töltünk együtt, bizony meg is ismerkedünk. A nyelvtanár nagyon személyes ismerősöddé válik előbb-utóbb, úgyhogy olyat válassz, aki szimpatikus.

Nem lehet elég korán…

Az elmúlt héten annak voltam szemtanúja, hogy mozgalom bontakozott ki városunkban kéttannyelvű gimnázium létesítése érdekében. Mint kiderült a nyelvtudás mindenekfelett olyan kincs, amelyre a mai szülők generációja  feltétlenül megszerzendőként tekint. A kérdés csak annyi, hogy mikorra lenne jó a nyelvtanulást időzíteni? A gimnáziumra, amikor már annyira sok a feladat a pályaválasztással kapcsolatosan és a sedülőknek a felnőttéválásuk gondjaival is meg kellene küzdeniük?

education-919895_1280.jpg

Angol nyelvvizsga, de mikor?

Az elmúlt héten annak voltam szemtanúja, hogy mozgalom bontakozott ki városunkban két tannyelvű gimnázium létesítése érdekében. Mint kiderült a nyelvtudás mindenekfelett olyan kincs, amelyre a mai szülők generációja  feltétlenül megszerzendőként tekint. A kérdés csak annyi, hogy mikorra lenne jó a nyelvtanulást időzíteni? A gimnáziumra, amikor már annyira sok a feladat a pályaválasztással kapcsolatosan és a serdülőknek a felnőtté válásuk gondjaival is meg kellene küzdeniük? Vagy az általános iskola első éveire, amikor írni, olvasni, számolni tanulnak? Felső tagozatban már túl késő elkezdeni, oviban meg túl korán???

Az iskolai éveket megelőző években az emberi agy képes arra, hogy hallás után megtanuljon bármit, bármekkora mennyiségben feltéve ha az elég hangos, jól érthető, tagolt és sokszor ismétlődik. Bármit. Bármekkora mennyiségben.

“Kids would rather learn than eat or play. They think learning is play.” Glenn Doman

Bővebben angolul itt: https://www.youtube.com/watch?v=lDO53YeU64keducation-919895_1280

És ahogy folytatódott…

… abban már semmi különös nincsen. Az anyukák jöttek, a gyerekek összebarátkoztak, talán egy kicsit az anyukák is. Próbáltak figyelni, próbáltak készülni, próbáltak házi feladatot írni – és sokszor sikerült is. Az órákon néha nagyon hangosak vagyunk, megpróbálunk a gyerekek zaján átszűrődni és szót érteni egymással. Legfőbb törekvésünk nem az, hogy csiszoljuk a kiejtést, hiszen néha alig halljuk egymást, máskor meg meglepően nagy a csend, valami készül vagy valaki eltűnt és valamiben sántikál. Inkább csak próbáljuk az agyunkat egy másik pályára állítani, ahol én valaki más vagyok, egy idegen nyelvet beszélő magyar ember. Sokan legyintenének, ugyan minek erre az időt pazarolni, hiszen heti egy óra rendszertelen, gyerekbetegségek által megszaggatott idő ugyan mit számít. És van, hogy igazuk van és van, hogy nagyot tévednek. Sok minden számít, ki mit szeretne kivenni belőle és mennyit tesz bele. És az is számít, ki honnan indul és mennyire várja el magától a jobbulást. Mert ha figyelnek magukra, igenis jobbak, mint egy éve voltak és nem csak én veszem észre.

Első Blogbejegyzés

A Veresi Angolda azért jött létre, mert az elmúlt években sokan kérték a segítségemet. Először azok az anyukák, akik nem tudták kire hagyni a gyerekeiket, de szívesen csiszolták volna angol tudásukat és tágították volna szellemi határaikat némi agytornával, mielőtt újra munkába állnak a gyermekgondozás évei után. Persze lehet nyelvet tanulni skypon, internetezve, teszteket megoldva, szimulátorral gyakorolva, de úgy látszik az élő beszélgetőtárs és az azonnal visszacsatolás nem teljesen ment ki a divatból. Szóval mindez így kezdődött…

És hamarosan azt is elmondom hogyan folytatódott.